ابرکوه-رحیم میرعظیم :بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه در همایش سراسری موسسات قرآنی به عنوان یکی از موسسات قرآنی نمونه کشور در حوزه آموزش انتخاب شد .

هم اکنون بالغ بر 2000 موسسه فعال قرآنی در سطح کشور وجود دارد که بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه  نیز از جمله موسسات موفق قرآنی در سطح کشور به شمار می آید که با پیشینه دو دهه فعالیت مستمر و اثرگذار در حوزه فعالیت های قرآنی موفق به کسب عناوین متعدد کشوری شده است.

به گفته مرتضی خدمتکار رئیس اداره آموزش مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، در چهارمین همایش مدیران و موسسات قرآنی کشور که در آستانه ماه مبارک رمضان در تهران برگزار شد ۸ موسسه موفق سال ۹۱-۱۳۹۰ در حوزه آموزش قرآن مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی گفت: در این همایش که با حضور وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی و قائم مقام وی در امور قرآنی و بیش از ۷۰۰ تن از مدیران موسسات و مراکز قرآنی کشور در مجتمع فرهنگی غدیر تهران برگزار شد از مدیران موسسات قرآنی زلال نور تربت حیدریه ، مهد قرآن و ولایت اصفهان ، امیر المومنین (ع) ابرکوه ، نسیم وحی خلخال، نورالهادی خرمشهر، شیفتگان وحی قم ، نورالثقلین الیگودرز به خاطر عملکرد موفق آنها در حوزه آموزش قرآن تقدیر شد.

رئیس اداره آموزش مرکز افزود: ملاک انتخاب این موسسات ارائه خدمات آموزشی موفق ، تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و درصد بالای قبولی در آزمون‌های سراسری قرآن کریم بوده است.

کسب عناوین موسسه قرآنی نمونه کشوری در بخش حفظ قرآن بزرگسالان در سال های 76، 79، 81،  کسب عنوان موسسه قرآنی نمونه کشوری در بخش حفظ قرآن نوجوانان زیر 16 سال در سال 83، کسب عنوان چهره برتر قرآنی کشور و مدیر نمونه موسسات قرآنی سراسر کشور در سال  1387 و کسب عنوان موسسه قرآنی نمونه کشور در حوزه آموزش در ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1391   از جمله عناوین کسب شده توسط این موسسه قرآنی شهرستان ابرکوه است.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا